Belépek Elfelejtettem a jelszavam

 


Együttműködő partnerek:

 

 

BékésDrén Kft. 

 


Békés Megyei Önkormányzat

 

Szeged-Csanádi Egyházmegye

Antal Zsolt Előadása 2013.július 18.

A szervezet befolyásoló potenciálja


Antal Zsolt, a DELTA képzési program vezetője A szervezet befolyásoló potenciálja címmel tartott  szakmai bemutatót csütörtök délután. Az interaktív előadás marketingkommunikációs ismereteket nyújtott a hallgatók számára.
    „Hogyan hívjuk fel magunkra a figyelmet?” – tette fel a kérdést. Az előadó a kérdésfeltevést a kor individualista társadalmi berendezkedésére vezette vissza. „Ma az önkifejezés szabad és korlátlan” – fogalmazott, ugyanakkor: „ahány ember, annyiféle világ”. Az individualista látásmóddal a vállalatok hierarchikus logikáját szembeállítva Antal Zsolt az egységes, közös akaraton nyugvó szervezetben látja a siker zálogát a versenytársakkal szemben. Mindehhez a szükséges célkitűzés a másoktól való megkülönböztetés, amit az immateriális javak közé tartozó ún. „hozzáadott érték” tesz lehetővé.
„Korunk meghatározó alapértéke nem maga a termék, hanem a termék mögötti márka” – mutatott rá a hozzáadott virtuális érték jelentőségére. A márka angol jelentése a brand, ami égést jelent, és nem véletlenül: az állatokba égetett billogokra utal vissza. A márkáknak is ez a feladata, hogy „beleégessenek valamit a fejünkbe” – fogalmazott. A globális piacon a márkák is globálissá váltak, elősegítve ezzel a modern kor fogyasztói társadalmainak kialakulását.
    Az előadó ezután az eladásösztönzés etikai vonatkozására tért ki, és a manipuláció negatív összefüggéseire hívta fel a figyelmet. Mint kiemelte, a megtévesztés sokféle lehet, a tudományosság, a szakértők és tanácsadók bevonásától kezdve az álcázott reklámokig. Ebben a mai világban az ember már nem az eszközök felhasználója, hanem fordítva, a tárgyak használják az embert. A folyamatot a szakirodalom technológiai determinizmusnak nevezi. Az előadó ezt a jelenséget a mobil-előfizetések kiugróan magas számával példázta: Magyarországon tizenhárom millió mobil-előfizető van, miközben négy millió ember szegénységben él az országban, eközben még ők is beletartoznak az „okostelefonok” célcsoportjába és bűvkörébe.  
    Korunk embere folyamatos csábításnak van kitéve, aminek elsődleges eszköze a design, mint az egyénre szabott tömegtermelés eszköze. „A design olyan kísérőjelenség, ami a márkákat egészíti ki” – folytatta. Majd arra fontos gondolatra hívta fel a figyelmet, hogy az ember az evolúció során kifejlődött túlélési ösztöne, hogy mindig a legújabb trendeket kövesse, és tisztában legyen az újdonságokkal, alkalmazkodjon hozzájuk.
A befolyásolás folyamat röviden a következő: arculattervezés, reklámok, értékesítései stratégia, szponzoráció, a termék piacra helyezése. A marketing egy állandóan megújuló terület, megjósolhatatlan változásokkal. Az előadó meglátása szerint ma „szerethető dolgokat keresnek az emberek, ezért a cégek is arra törekednek, hogy megszeretessék magukat a fogyasztókkal”. Az előadó szerint azért van ez így, mert már nem működnek a korábban sikeres csábítási technikák.
Antal Zsolt kitért még a tudatos vásárló és az impulzusos vásárló definiálására, előbbi racionális elemek mentén is dönt, még utóbbi bevásárlás során spontán, impulzusok és ingerek hatására is vásárol.
    Az előadás végén Antal Zsolt néhány személyes üzenetet is megosztott a diáksággal, többek között feladatukul adva, hogy minél több értéket és saját márkát teremtsenek. A lehetőség megvan bennük, mert az ehhez szükséges lelki alkat, az innováció, a kreativitás már a sajátjuk. Az élet a túlélésért folytatott küzdelem, a túléléshez pedig találékonyságra van szükség. – fejezte be előadását Antal Zsolt.

  

Dél-Alföldi Talentum Akadémia © 2011 - Minden jog fenntartva!

Dél-Alföldi Talentum Akadémia

info@deltaakademia.hu
+36 70 6064058+36 70 6064058