Belépek Elfelejtettem a jelszavam

 


Együttműködő partnerek:

 

 

BékésDrén Kft. 

 


Békés Megyei Önkormányzat

 

Szeged-Csanádi Egyházmegye

Fekete Péter előadása 2013. július 15.

A figyelem fokuszálása

„Hogyan lehet elterelni a figyelem fókuszát?” Az előadó egy bűvész trükk segítségével szemléltette: mozdulataival és szavaival egy pontra irányítja a néző figyelmét, és amíg a szemlélő arra a pontra figyel, ahova a bűvész szeretné, addig láthatatlanul végrehajtja a trükköt. A hétfői nap második felszólalója Fekete Péter a Nemzeti Színház Miniszteri Biztosa, a békéscsabai Jókai Színház igazgatója volt.

Fekete Péter: A figyelem fókuszálása címmel megtartott előadása arról a kitartó és kalandos életútról szólt, ahogy fiúként elindult Nyugat-Magyarországról és elérkezett a békéscsabai Jókai Színház igazgatói posztjáig. Az előadó élettörténete tanulságait és vezetőként megélt tapasztalatait osztotta meg a diáksággal.
    „Mindenképpen meg akartam mutatni magam” – kezdte történetét Fekete Péter. Az előadóművészet területén a bűvészkedésben látott piaci rést. A szereplési- és sikervágya azonban a hazai szűkre szabott körülmények között hamar kielégült. Az előadóművészi teljesítmény növelése érdekében, hosszú engedélyeztetési procedúra után Németországba, Münchenbe utazott bűvészkedést tanulni. Ekkor kettőség jellemezte az életét: „a komoly szakmai tudás megszerzésének öröme mellett, a kirekesztettség és a magány minden nyomorúságát megéltem Németországban” – mondta. „Egy életre megtanultam milyen kisebbségben lenni” – tette hozzá. A bűvészképzés során megtanult ismereteket és a későbbi Angliában megszerzett színházi rendezői képesítését ma a hazai színház fellendítése érdekében hasznosítja. Mindazon érzéseket és gondolatokat, amiket az előadó a bűvészkedéssel kívánt közvetíteni az emberek felé, végül a színházban teljesedett ki: mesélt többek között az alternatív színjátszásról, a manipulatív és az utazó színházról, hiszen valamennyi területen tevékenykedett.
    Az előadó fontosnak tartotta leszögezni, hogy egész életében a réseket, a betöltetlen hézagokat kereste, amik kiaknázatlan lehetőségeknek bizonyultak, erre több példát is említett szakmai múltjából. Majd a Jókai Színház működését mutatta be a hallgatóságnak, kiemelve, hogy vezetőként óriási felelőssége van: „nagy különbség van a között, ha az embernek a saját életével, energiáival, pénzével kell gazdálkodnia, és a között, ha egy közösségről gondoskodik”. Utóbbinál sokkal nagyobb a felelősség – és mint megjegyezte – itt nem lehet rizikó, nem szabad kockáztatni, ha a közérdekekről van szó. Az előadás végén a békéscsabai színházat, mint közintézményt mutatta be: a színház fenntartója Békéscsaba, tulajdonosai a békéscsabai lakosság. „A mi feladatunk, hogy életre keltsünk egy darabot a gondolati csírától egészen a tapsig” – fogalmazott. A hallgatói kérdések négy fontos tényezőre tértek ki: senkinek sem szabad megelégednie az öröklött kapcsolati-tőkéjével, lehetetlen egyedül bármilyen sikert elérni, a bennünk meglévő tapasztalatokat kell átadni a meggyőzés során, kitartás, biztos hit és akarat kell ahhoz, hogy elérjük a célunk.

 

   
         
Dél-Alföldi Talentum Akadémia © 2011 - Minden jog fenntartva!

Dél-Alföldi Talentum Akadémia

info@deltaakademia.hu
+36 70 6064058+36 70 6064058